support
Onze specialisten bieden support bij al uw technische vragen en problemen. Dit doen wij zowel telefonisch, per e-mail en op locatie. Klanten die bij ons een training hebben gevolgd, krijgen een jaar lang gratis telefonische support. Onder de knop licentievragen kunt u de meeste gestelde vragen lezen, zoals hoe kan ik een licentie installeren of hoe kan ik een license file aanvragen?
Voor specifieke vragen kunt u hieronder zien met wie u het beste contact kan opnemen. Wij zijn allemaal te bereiken via 020 - 314 44 10.
- Met vragen over SketchUp, Rhino, Revit, Grasshopper en Dynamo neem contact op met
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . - Met vragen over AutoCAD, Vault, cadett ELSA, BIM 360, Autodesk licenties, hardware en automatisering neem contact op met
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . - Met vragen over visualisatiesoftware en render engines zoals 3ds Max, Lumion, MODO, Unreal, V-Ray, visualisatiehardware en het UMC, neem contact op met
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Voor alle overige visualisatievragen kunt u ook kijken op 3DStudio.nl.
licentievragen
Regelmatig krijgen wij diverse vragen over licenties zoals: Hoe kan ik een licentie installeren? Hoe kan ik een licentie overdragen naar een andere organisatie? Wij hebben een aantal handige links en documenten voor u verzameld die antwoord geven op deze vragen.
Autodesk
- Autodesk licenties activeren, installeren, Sign-in en meer
- Netwerklicentie (aanvragen, installeren, switchen naar een Autodesk single-user subscription)
- Autodesk software downloaden zonder subscription contract
- Vragen over subscriptions
- Autodesk Account: Teams beheren
- AutoCAD NL Help Handleidingen
- Autodesk Virtual Agent
- Werken met eerdere Autodesk versies
- Opties voor externe toegang in Revit
- Aanvragen hard copy
- Informatie over systemen (Windows, Mac)
- Regelgeving Autodesk software
SketchUp
- Download SketchUp
- Subscription activeren
- Netwerklicentie activeren
- Basisgegevens Trimble ID wijzigen (zoals e-mailadres)
- SketchUp members management: gebruiker toewijzen als een subscription bijv. niet zichtbaar is
- Deactiveren
- Activatieproblemen
- Upgrade vragen
- Subscriptionvragen
- (Netwerk)licentie vragen
- Aanvraag multi-factor autorisatiecode (MFA) SketchUp/ Trimble account
- SketchUp FAQ's
- SketchUp foutmelding: 'Auth token cannot be used'
Rhino
Lumion
Security meldingen
Hieronder volgt een overzicht van een aantal security meldingen:
Updaten Google Chrome
SHA-3 code execution bug patched in PHP – check your version!
OpenSSL patches are out – CRITICAL bug downgraded to HIGH, but patch anyway!
SAM
Software Asset Management (SAM) geeft u inzicht en controle over uw softwaregebruik, de kosten en de naleving van license compliance binnen uw organisatie. License compliance houdt in, dat uw licenties conform de licentieovereenkomst worden ingezet binnen de organisatie. Het belangrijkste voordeel van actief en goed softwarebeleid is kostenbesparing. Software Asset Management helpt u bepalen welke software u echt nodig hebt en hoe u de software het beste kunt onderhouden. Een ander voordeel is, dat SAM u helpt bij het beschermen van uw organisatie tegen ongeautoriseerd softwaregebruik. Goed softwarebeleid houdt tevens in, dat alleen gewerkt wordt met legale versies. Daarnaast dienen medewerkers op de hoogte te zijn van waar ze wel of niet voor aansprakelijk en bevoegd zijn.
Bent u geïnteresseerd in wat SAM voor uw organisatie kan betekenen?
Wij informeren u graag over de mogelijkheden: 020 - 314 44 10 of
viewers
Om modellen te delen kan in veel gevallen gebruik gemaakt worden van een gratis viewer. Vaak zijn dit apart te installeren programma’s of online apps, maar soms kan er gebruikt gemaakt worden van een viewer die bij een testversie geïnstalleerd kan worden. In enkele gevallen is er geen viewer beschikbaar en zullen bestanden eerst omgezet moeten worden. Hieronder vindt u een overzicht van de viewmogelijkheden voor diverse softwarepakketten.
3ds Max
Er is geen viewer voor 3ds Max bestanden. Bestanden kunnen het beste omgezet worden naar bijvoorbeeld ABC of FBX. Bij het omzetten naar deze bestandstypen wordt de meeste informatie uit het 3ds Max model meegenomen en voor deze bestandstypen is wel de FBX Review viewer beschikbaar.
AutoCAD
AutoCAD DWG bestanden kunnen met de desktop app DWG TrueView of online met de Autodesk Web App bekeken worden. DWGTrueView of AutoCAD Web App.
Enscape
Er is geen viewer voor Enscape bestanden. Modellen kunnen echter wel geëxporteerd worden als Standalone Executable of Web Standalone. Vervolgens kunnen deze gedeeld worden zonder dat Enscape daarvoor nodig is. Klik op exporteren Standalone Executable of Web.
Lumion
Voor het bekijken van Lumion bestanden kan de Lumion Viewer gebruikt worden.
MODO
Er is geen viewer voor MODO bestanden. Wel kunnen bestanden geëxporteerd worden in een bestandsformaat. Klik op bestandstypen MODO export.
Revit
Om Revit modellen te bekijken kan gebruik gemaakt van de Revit Viewer. Deze wordt automatisch met Revit testversie mee geïnstalleerd. Na 30 dagen zal Revit test versie niet meer werken, maar de meegeïnstalleerde Revit Viewer kan dan nog wel gewoon gebruikt geworden. Update: Vanaf Revit versie 2021.1 is het ook mogelijk om modellen te delen vanuit Revit met behulp van Shared Views. Download de Revit testversie.
Rhino
Rhino is zonder licentie te gebruiken als viewer. De Rhino Evaluatie versie kan gratis gedownload worden: Rhino Evaluation. Deze is 90 dagen volledig functioneel en zal daarna als viewer blijven werken om bestanden mee te kunnen te openen.
SketchUp
SketchUp modellen kunnen op twee manieren gratis bekeken worden. Dit kan via de desktop app SketchUp Viewer of via de online versie SketchUp Free.